Εξωτερική αξιολόγηση προ των πυλών…

Ο νόμος πλαίσιο της Διαμαντοπούλου ακόμα και σήμερα αδυνατεί να εφαρμοστεί μιας και βρήκε απέναντι του τις μαζικές κινητοποιήσεις όλων των συλλογικοτήτων της ακαδημαϊκής κοινότητας (φοιτητές, εκπαιδευτικοί και υπάλληλοι). Το υπουργείο μετά την αποτυχημένη προσπάθεια του για ανάδειξη συμβουλίων διοίκησης επιχειρεί τώρα να προωθήσει το νόμο αυτό με ακόμα πιο εκβιαστικό τρόπο. Πιο συγκεκριμένα και όσων αφορά το Πολυτεχνείο αφού πρώτα η Σύγκλητος εν κρυπτώ και με συνοπτικές διαδικασίες εντάχθηκε στη διαδικασία κουρέματος των αποθεματικών του σε ποσοστό πολύ μεγαλύτερο του 50% (η οποία σε συνδυασμό με την σκανδαλώδη υποχρηματοδότησή του οδηγεί το ίδρυμα σε μία άνευ προηγουμένου ανικανότητα κάλυψης των αναγκών του), τώρα έρχεται να δεχτεί με ανοιχτές αγκάλες την λεγόμενη εξωτερική αξιολόγηση.

Τι σημαίνει εξωτερική αξιολόγηση;

Σύμφωνα με τον προηγούμενο νόμο-πλαίσιο (ψηφισμένο επί Γιαννάκου και εν μέσω των μεγάλων φοιτητικών κινητοποιήσεων) έχει θεσμοθετηθεί ως ανώτατο όργανο αξιολόγησης η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ)  με μέλη 7 καθηγητές διορισμένους από το Υπουργείο, 2 φοιτητές, 1 εκπρόσωπο ερευνητικών ιδρυμάτων και 1 εκπρόσωπο των επαγγελματικών επιμελητηρίων. Επιπλέον προβλέπεται για κάθε ίδρυμα Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) και σε κάθε σχολή Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜΕΑ). Ο νέος νόμος της Διαμαντοπούλου πάει το συγκεκριμένο θέμα ακόμα παραπέρα. 
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο νόμο τίθεται στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΑΔΙΠ η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων σύμφωνα με την αξιολόγηση που η ίδια κάνει (άραγε με ποια κριτήρια θα γίνεται???). Αυτό σημαίνει ότι τα ιδρύματα που αρνούνται να εφαρμόσουν το νόμο οδηγούνται άμεσα σε υποχρηματοδότηση. Επίσης, η αξιολόγηση στοχεύει στην πειθάρχηση των ιδρυμάτων με το ευρωπαϊκό σύστημα πιστωτικών μονάδων γεγονός που οδηγεί σε διασπασμένα πτυχία 3+2 χρόνων χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Ακόμη, τίθενται θέματα από την επιτροπή εξωτερικής αξιολόγησης όπως η υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων και η θέσπιση προαπαιτούμενων μαθημάτων και ορίου φοίτησης (ν+2).  Το Υπουργείο λοιπόν, καθαρά εκβιαστικά έρχεται να εφαρμόσει πτυχές του νόμου- Γιαννάκου και του νόμου της Αξιολόγησης, νόμων που έμειναν στα χαρτιά χάρις στο φοιτητικό κίνημα.

Δράση με βάση τις αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων:

Η ΑΔΙΠ δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ακόμη πιόνι του Υπουργείου στην προσπάθεια εφαρμογής του νέου νόμου πλαίσιο. Ενός νόμου, του οποίου η ψήφιση συνοδεύτηκε από αγωνιστικές αποφάσεις σε περισσότερους από 200 φοιτητικούς συλλόγους και από μαζικές κινητοποιήσεις με σκοπό την απόσυρσή του. Το υπουργείο έχει ήδη στείλει 5μελή επιτροπή εξωτερικής  αξιολογησης στο Ε.Μ.Π για να “αξιολογησει” ολες τις σχολες.  Ο φοιτητικός σύλλογος Χημικών Μηχανικών μέσα από τις συλλογικές αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων θα σταθεί απέναντι στις προσπάθειες του Υπουργείου και θα στείλει από εκεί που ήρθε… την επιτροπή αξιολόγησης αλλά και κάθε φερέφωνο του Υπουργείου. Αυτός ο νόμος δε θα εφαρμοστεί, ΘΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ….

…. Νόμος οι ανάγκες του κάθε φοιτητή

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ!!

Σύνοδο Πρυτάνεων 14/12/22, Νέα Ερυθραία

Προβολή ντοκιμαντέρ ΧΑΜΑΣ , Κάτω Πολυτεχνείο, τριήμερο 2022