Τα ίδια Μπουντουβάκη μου, τα ίδια Μπουντουβή μου

Την Πέμπτη 21 Γενάρη στις 10 στην αίθουσα Κουμούτσου θα πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση της σχολής μας. Ένα από τα ζητήματα που θα συζητηθεί είναι και αυτό των διπλωματικών εργασιών και της αξιολόγησής τους σα συνέχεια της ‘’κουβέντας’’ της προηγούμενης διαδικασίας.
Πιο συγκεκριμένα οι καθηγητές μας αντιμετωπίζουν ως πρόβλημα την ύπαρξη πολλών ‘’δεκαριών’’ στη βαθμολόγηση των διπλωματικών κι επομένως επιζητούν την πιο αυστηρή αξιολόγησή τους, πάντα σε σύμπνοια με τις επιταγές της εξωτερικής αξιολόγησης. Από πλευράς μας δεν αντιλαμβανόμαστε το νόημα της βαθμολόγησης με βαθμό κάτω του 10 καθώς η διπλωματική εργασία αποτελεί ένα επιστημονικό έργο το οποίο είτε εκτελείται πλήρως είτε μένει ανολοκλήρωτο κι επομένως δεν εξετάζεται. Οι καθηγητές μας όμως αντιδρούν μυωπικά στην κριτική της εξωτερικής αξιολόγησης και αντί να βλέπουν το επιστημονικό έργο που κατατίθεται από τους φοιτητές μέσω των διπλωματικών, κρίνουν την όλη διαδικασία της διπλωματικής από την αρχή έως την εξέτασή της με ένα σωρό ασαφή κριτήρια όπως π.χ. η πρωτοτυπία. Με μία σειρά τέτοιων κριτηρίων μετατοπίζουν την ευθύνη που έχουν οι ίδιοι για την εκπόνηση των διπλωματικών εργασιών εξολοκλήρου στους φοιτητές οι οποίοι δε νοείται να έχουν την εμπειρία των καθηγητών σε τέτοια ζητήματα κι επομένως είναι αδιανόητο να βαθμολογηθούν κατ’ αυτό τον τρόπο.
Επιπροσθέτως έρχονται να θεσπίσουν την παρουσίαση της διπλωματικής μετά την ολοκλήρωση των υποχρεώσεων του προπτυχιακού Π.Σ. και δημιουργεί κολλήματα στην ολοκλήρωση των υποχρεώσεων των φοιτητών γεγονός στο οποίο δεν υπάρχει λογική καθώς το αν ο φοιτητής αισθάνεται έτοιμος να παρουσιάσει θα το κρίνει ο ίδιος.
Πέραν όμως των οποιονδήποτε υλικών αποτελεσμάτων οφείλουμε ως φοιτητές να αναγνώσουμε πως στην υπάρχουσα συγκυρία όπου ωθείται στα άκρα το φαινόμενο του κοινωνικού κανιβαλισμού εξαιτίας της κατάστασης στην εργασία, η δεδομένη ‘’μεταρρύθμιση’’ θα έρθει να οξύνει τον ανταγωνισμό μεταξύ μας εντός της σχολής. Ο εκπαιδευτικός ρόλος της σχολής θα έπρεπε να προάγει την έννοια της συνεργασίας και να εξαλείφει τις λογικές του ατομισμού και της κοινωνικής ανέλιξης σε βάρος των άλλων. Εν αντιθέσει όμως βλέπουμε πως συνεχίζει να βαθαίνει η εντατικοποίηση εντός της σχολής (ένα από τα πιο περίτεχνα ‘’κόλπα’’ της εκπαιδευτική αναδιάρθρωσης) και ως εκ τούτου η δυσχέρανση στους όρους φοίτησής μας εντός της, ειδικά τα τελευταία χρόνια κατά τα οποία μία πληθώρα συναδέλφων μας αναγκάζεται να εργάζεται εν μέσω κρίσης για να βγάζει τα προς το ζην. Το δυστυχές της μοίρας μας δεν τελειώνει όμως εδώ. Στην ίδια λογική υφίστανται το ατέρμον κυνήγι βαθμών, σεμιναρίων και χαρτιών που αντικατοπτρίζονται σε ‘’προσόντα’’ και έρχονται να θέσουν σε στενά καλούπια τον τρόπο σκέψης και δράσης μας, μετατρέποντας μας έτσι στο μοντέλο του άβουλου και πειθήνιου εργαζόμενου, εκείνου που θα έχει απολέσει την οποιαδήποτε λογική συμμετοχής σε συλλογικούς αγώνες και θα σκύβει το κεφάλι στην οποιαδήποτε απαίτηση του εκάστοτε εργοδότη.
Απέναντι στους αντιδραστικούς καθηγητές μας, απέναντι στην εξωτερική αξιολόγηση η οποία αναγνωρίζει πως η σχολή μας δεν έχει ανάγκη από οικονομική ενίσχυση και είναι πλήρη από υλικοτεχνικής άποψης βγάζοντας λάδι τις πολιτικές και όσους μας έχουν οδηγήσει σε οικονομικό και λειτουργικό τέλμα, απέναντι στο ερχόμενο καθεστώς εθελοδουλίας προτάσσουμε τη δυναμική των συλλογικών μας αγώνων.


ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 21 ΓΕΝΑΡΗ ΣΤΙΣ 10 ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΟΥΜΟΥΤΣΟΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ!!

Σύνοδο Πρυτάνεων 14/12/22, Νέα Ερυθραία

Προβολή ντοκιμαντέρ ΧΑΜΑΣ , Κάτω Πολυτεχνείο, τριήμερο 2022