ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ! ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ!

Ένα από τα βασικότερα στοιχεία κατά τη διάρκεια των σπουδών μας είναι η καθημερινότητά μας και πιο συγκεκριμένα οι ρυθμοί με τους οποίους σπουδάζουμε. Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί στη σχολή μία τεράστια αύξηση του φόρτου εργασίας, η οποία καθιστά την καθημερινότητά μας πιεστική και ανυπόφορη. Αυτό σε μία περίοδο που πληθώρα φοιτητών αναγκάζονται να δουλέψουν παράλληλα με τη σχολή, αφενός πιέζουν ακόμα περισσότερο το πρόγραμμά τους, αφετέρου δημιουργούν ανισσορροπίες στη δυνατότητα των φοιτητών να εκπληρώσουν όλοι στον ίδιο βαθμό τα “καθήκοντά” τους. Ως επί το πλείστον αυτός ο φόρτος εργασίας είναι αχρείαστος, αφού τα θέματα που σήμερα είναι υποχρεωτικά θα έπρεπε να είναι απλά εξάσκηση (ο φοιτητής θα πρέπει να μπορεί να επιλέξει το κατά πόσον θέλει να λύσει ή όχι) ενώ η αξιολόγηση στα εργαστήρια είναι ανούσια καθώς εξετάζεται στην ίδια ύλη και στην εξεταστική.
Υπό αυτό το πρίσμα, ως σχήμα θεωρούμε ότι ένα οποιοδήποτε πρόγραμμα σπουδών θα πρέπει να διασφαλίζει μη εντατικοποιημένους ρυθμούς σπουδών, ώστε να μας αφήνεται το περιθώριο για δραστηριότητες και υποχρεώσεις εκτός σχολής όπως είναι η εργασία, ιδιαίτερα σε μια τέτοια περίοδο κρίσης, η πολιτικοποίηση κ.ά. Ωστόσο λόγω της καθηγητικής αυθαιρεσίας και της παραχάραξης των αποφάσεων του Φοιτητικού Συλλόγου σε ορισμένα μαθήματα η εντατικοποίηση έχει πλέον χτυπήσει κόκκινο. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχουν συντελέσει και οι πιστωτικές μονάδες όπου ο καθηγητής προκειμένου να εξασφαλίσει περισσότερες για το μάθημα του, για λόγους “πρεστιζ”, αυξάνει το φόρτο εργασίας.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων φαινομένων είναι ήδη από το πρώτο έτος της σχολής, τόσο η Φυσική Ι όσο και στη Φυσική ΙΙ με τη μορφή των υποχρεωτικών εργαστηρίων. Τα συγκεκριμένα εργαστήρια , εκτός του ότι αυξάνουν ιδιαίτερα το φόρτο εργασίας μέσω και των υποχρεωτικών εργασιών, δεν είναι αλληλένδετα τις περισσότερες φορές με το μάθημα και δεν κατοχυρώνουν κανένα δικαίωμα για τον απόφοιτο Χημικό Μηχανικό. Η υποχρεωτική φύση των εργαστηρίων, καθώς και η ανύπαρκτη σύνδεση με το μάθημα, αποδεικνύουν ότι ο μοναδικός λόγος ύπαρξης τους τελικά είναι η αύξηση των πιστωτικών μονάδων. Το συγκεκριμένο φαινόμενο παρατηρείται επίσης στο 3ο εξάμηνο της σχολής με τα εργαστήρια της Φυσικοχημείας ΙΙ, και γιγαντώνεται στο 4ο εξάμηνο με τα εργαστήρια της Φυσικοχημείας ΙΙΙ, ενός ακόμη δυσκολότερου μαθήματος. Σε κάθε εργαστήριο απαιτείται, εκτός από τη διεκπεραίωση της κάθε εργαστηριακής άσκησης, η κατάθεση εργασιών , υπολογιστικών θεμάτων καθώς και η εξέταση της, κάνοντας έτσι το φόρτο εργασίας ακόμα μεγαλύτερο. Επιπρόσθετα, για τη Φυσικοχημεία ΙΙΙ , μάθημα χωρισμένο σε δύο μέρη, διανέμεται κίτρινο βιβλίο για το κομμάτι της Χημική Κινητικής , ενώ στην Ηλεκτροχημεία βιβλίο από τον Εύδοξο , άσχετο πολλές φορές των διαλέξεων του καθηγητή και των ηλεκτρονικών σημειώσεων του, με αποτέλεσμα να είναι αναγκαία η εκτυπώση τους με κόστος των φοιτητών.
Ως σύλλογος πρέπει να απαιτήσουμε την προαιρετική φύση των εργαστηρίων Φυσικής, την προεραιτική και βοηθητική φύση των υπολογιστικών θεμάτων και την κατάργηση των επιμέρους εξετάσεων , ώστε να δοθεί βάση στις ομαδικές εργασίες που προωθούν τη συνεργασία των φοιτητών, και παράλληλα να απαιτήσουμε τη διανομή με ευθύνη της σχολής των σημειώσεων του καθηγητή σε κίτρινο βιβλίο, όχι μέσω διαδικτύου και προσωπικού κόστους εκτυπώσεων. Ο μειωμένος προϋπολογισμός δεν αποτελεί δικαιολογία , αφού ο ίδιος ο κοσμήτορας τον ψήφισε χωρίς την έκφραση των παραπάνω προβληματισμών και χωρίς εν τέλει και την αντίδραση της πλειονότητας των καθηγητών. Την ίδια στιγμή, ζητάμε οικονομικά βιώσιμα εργαστήρια που να ανταποκρίνονται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που πρέπει να δίνει η σχολή.
ΚΑΤΩ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ,
ΝΟΜΟΣ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΦΟΙΤΗΤΗ!


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ!!

Σύνοδο Πρυτάνεων 14/12/22, Νέα Ερυθραία

Προβολή ντοκιμαντέρ ΧΑΜΑΣ , Κάτω Πολυτεχνείο, τριήμερο 2022