Ανόργανη Χημεία…θα γίνει ένα ακόμα αγκάθι στη λήψη του πτυχίου;

Διανύοντας μια από τις δυσκολότερες περιόδους της πανδημίας, έχοντας να αντιμετωπίσουμε μεταξύ άλλων τις δυσκολίες ενός λοκντάουν, καλούμαστε να «σπουδάσουμε» ηλεκτρονικά. Φυσικά καμία τηλεκπαίδευση δε μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και είναι εμφανές και κοινώς αποδεκτό από το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας ότι η εκπαιδευτική διαδικασία έχει υποβαθμιστεί, με τους φοιτητές να βρίσκονται μακριά από τη σχολή τους και τους συμφοιτητές τους. 

Την κατάσταση έρχεται να επιδεινώσει η πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών «εργαστηρίων», στη συγκεκριμένη περίπτωση σε μάθημα του 1ου έτους. Οι πρωτοετείς φοιτητές που έχουν μπει στη σχολή ξαφνικά με άλλα δεδομένα, δυσκολεύονται σίγουρα ακόμα περισσότερο να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της σχολής.

Χωρίς να έχουν έρθει ουσιαστικά σε επαφή με τον εργαστηριακό εξοπλισμό για την υποτυπώδη πειραματική διαδικασία, ζητείται μετά την παρακολούθηση απλώς ενός βίντεο του πειράματος να γράψουν υποχρεωτική έκθεση με μόνα δεδομένα τις μετρήσεις που στέλνονται από τον υπεύθυνο. 

Αντί να βοηθιούνται οι φοιτητές ώστε να μπορούν εν τέλει να ανταπεξέλθουν και στην ερχόμενη εξεταστική, στην Ανόργανη Χημεία τους ζητείται ακόμα και να δηλώνουν στον καθηγητή το όνομα με το οποίο συνδέονται, ώστε να υπάρχει έλεγχος και καταγραφή ποιων παρακολουθούν και ποιων όχι. 

Μετά από έναν μήνα διαδικτυακών εργαστηρίων ειπώθηκε από πλευράς διδασκόντων, ότι στα διαδικτυακά εργαστήρια παίρνονται απουσίες. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση του Φοιτητικού Συλλόγου που υπαγορεύει να μην παίρνονται ηλεκτρονικά απουσίες, καθώς και στην διαβεβαίωση από υπεύθυνης του μαθήματος σε κινητοποίηση του Φοιτητικού Συλλόγου πριν την έναρξη της καραντίνας ότι δε θα γίνει κάτι τέτοιο στο μάθημα. 

Ως προς τις απουσίες…

Με την κατάσταση που διαμορφώνεται της ηλεκτρονικής διεξαγωγής των εργαστηρίων (που ουδεμία σχέση έχει με το «φυσικό» εργαστήριο) δεν θα πρέπει να νοείται η λήψη τηλε-απουσιών σε καμία περίπτωση. Εκτός αυτού, εφόσον η σχολή δεν μπορεί να μεριμνήσει κατάλληλα ώστε όλοι οι φοιτητές να έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, ο υποχρεωτικός χαρακτήρας οποιουδήποτε μαθήματος ή εργαστηρίου θα λειτουργήσει αρνητικά και εκδικητικά ως προς τους φοιτητές, αφού οι ίδιοι θα πάνε τουλάχιστον ένα εξάμηνο πίσω τις σπουδές τους καθυστερώντας από τη λήψη του πτυχίου τους. Η μετακύλιση των εργαστηρίων σε επόμενο χρονικό διάστημα έχει ως αποτέλεσμα οι φοιτητές να έρθουμε αντιμέτωποι με έναν υπέρογκο φόρτο εργασιών, με μια  περαιτέρω εντατικοποίηση των ρυθμών σπουδών μέσα στη σχολή.  

Ως προς το υλικό του μαθήματος και την ίση πρόσβαση των φοιτητών σε αυτό…

Το λιγότερο που μπορεί να γίνει από μεριάς των καθηγητών και της σχολής στη δεδομένη κατάσταση είναι να εξασφαλίζεται ότι όλοι οι φοιτητές θα έχουν πρόσβαση στο υλικό των μαθημάτων και κανείς δε θα αποκλείεται από αυτό. Στην περίπτωση της Ανόργανης Χημείας και του αντίστοιχου «εργαστηρίου» το λιγότερο που μπορεί να γίνει είναι να ανεβαίνουν τα βίντεο των πειραμάτων στην πλατφόρμα της Σχολής. Το υλικό του κάθε μαθήματος είναι αυτό που θα λειτουργήσει σαν οδηγός μέχρι την εξεταστική, έτσι ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν και να μη δεχτούν οι φοιτητές ξανά το βάρος της πανδημίας στις πλάτες τους, πόσο μάλλον τη στιγμή που υπάρχουν απρόβλεπτα τεχνικά προβλήματα ή έλλειψη εξοπλισμού για τους φοιτητές. 

Ενόψει της εξεταστικής όλοι οι φοιτητές θα μπορούν να δώσουν τα μαθήματα, χωρίς να είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση των «τηλε-εργαστηρίων» ή άλλων φίλτρων, με την τελική εξέταση να είναι η μόνη προϋπόθεση για να περάσει κάποιος το μάθημα. Δεν πρόκειται να συνεχίζουμε να δεχόμαστε το βάρος της κατάστασης τη στιγμή που με κάθε τρόπο γίνεται προσπάθεια να μετακυλιστεί η ευθύνη σε εμάς και τη νεολαία συνολικά. Θα πρέπει να διασφαλίσουμε την ομαλή, και με ανθρώπινους ρυθμούς, διεξαγωγή του εξαμήνου και της εξεταστικής.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΕ ΜΑΓΝΗΤΟΣΚΟΠΗΜΕΝΗ ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΛΕ-ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ- ΚΑΜΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ- ΚΑΜΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΣΕ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ

ΚΑΜΙΑ ΤΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΕΙΑ-ΚΑΜΕΡΕΣ-ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΩΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΛΠ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ!!

Σύνοδο Πρυτάνεων 14/12/22, Νέα Ερυθραία

Προβολή ντοκιμαντέρ ΧΑΜΑΣ , Κάτω Πολυτεχνείο, τριήμερο 2022