ΤΕΛΙΚΑ ΕΝΑΣ ΝΟΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ???

Έχει παρατηρηθεί ότι ανά τακτά χρονικά διαστήματα η εκάστοτε κυβέρνηση προσπαθεί να αναδιαρθρώσει το εκπαιδευτικό σύστημα προς μια νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση και με στόχο να καταργηθούν τα κεκτημένα της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, των ενιαίων πτυχίων και των φοιτητικών παροχών. Όλες αυτές οι προσπάθειες βρήκαν και βρίσκουν μπροστά τους το πανεκπαιδευτικό κίνημα, που με συνελεύσεις,καταλήψεις, συγκρούσεις και διαδηλώσεις έβαζε φρένο, κάθε φορά, στα σχέδια τους.
Η ανατροπή του Ν. 815, που είχε εισηγηθεί ο υπουργός Παιδείας Ι. Βαρβιτσιώτης το 1978, ήταν η πρώτη μεγάλη νίκη του εκπαιδευτικού κινήματος στη μεταπολίτευση. Η απεργία των 100 ημερών των βοηθών καθηγητών και επιμελητών και οι μαζικές και δυναμικές διαδηλώσεις και καταλήψεις των πανεπιστημίων ανάγκασαν την κυβέρνηση Καραμανλή να καταργήσει τον ήδη ψηφισμένο νόμο.
Το 1990, ο Β.Κοντογιαννόπουλος, καταθέτει το πολυνομοσχέδιο που ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, καταργεί ή περικόπτει τις παροχές στους φοιτητές και εισάγει το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη βρίσκεται αντιμέτωπη με την οργή της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το 70% των σχολείων τελεί υπό κατάληψη, οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε απεργία, ενώ οι φοιτητές –παρά την αδράνεια της ΕΦΕΕ- καταλαμβάνουν τις σχολές. Η ΟΝΝΕΔ σε μια προσπάθεια να σπάσει τις καταλήψεις, καταφεύγει σε μια επίδειξη πρωτοφανούς παρακρατικής βίας συντονισμένης από τις κατά τόπους νομαρχίες. Στις 8 Ιανουαρίου δολοφονείται ο καθηγητής Νίκος Τεμπονέρας σε σχολικό συγκρότημα της Πάτρας από ομάδα τραμπούκων της ΟΝΝΕΔ, με επικεφαλής τον Γιάννη Καλαμπόκα. Τις επόμενες μέρες η εξέγερση της νεολαίας κλιμακώνεται αναγκάζοντας τον Β. Κοντογιαννόπουλο να παραιτηθεί με αποτέλεσμα την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου.
Το 1997, ο Γεράσιμος Αρσένης εισηγείται την εισαγωγή πανελλαδικών εξετάσεων στη Β’ και Γ’ Λυκείου, το διαχωρισμό των πανεπιστήμιων σε 5 επιστημονικά πεδία, την κατάργηση του θεσμού των μετεξεταστέων και την κατάργηση της επετηρίδας. Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ βρίσκεται αντιμέτωπη με τις έντονες αντιδράσεις μαθητών και φοιτητών. Με κεντρικό σύνθημα το «Κάτσε καλά Γεράσιμε» ξεκίνησαν καταλήψεις σε σχολεία και σχολές που κράτησαν για μήνες. Ο Κ. Σημίτης αναγκάζεται να αποσύρει το νομοσχέδιο και να «παραιτήσει» τον υπουργό Παιδείας.
Το 2006, η κυβέρνηση Καραμανλή προωθεί την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, τις διαγραφές φοιτητών, τη θέσπιση της βάσης του 10, την διάσπαση των πτυχίων. Η αντίδραση των φοιτητών και των πανεπιστημιακών ήταν άμεση. Η υπουργός Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, δήλωνε ανυποχώρητη και έκανε λόγο για μειοψηφίες που αντιδρούν. Με σύνθημα «Μαριέττα βγες, τα μάτια σου να ανοίξεις, να δεις μειοψηφίες που κάνουν καταλήψεις» οι φοιτητές διαδήλωναν κάθε Πέμπτη στο κέντρο της Αθήνας και έρχονταν αντιμέτωποι με τους πραίτορες του Βύρωνα Πολύδωρα. Τελικά η αναθεώρηση του άρθρου 16 αναβλήθηκε, ενώ ο νόμος πλαίσιο υπερψηφίστηκε στου Βουλή στις 8 Μαρτίου του 2007, παρά την άγρια καταστολή που υπέστησαν οι φοιτητές έξω από τη Βουλή.
Λίγο καιρό πριν, η Διαμαντοπούλου κατέθεσε στο θερινό τμήμα της Βουλής ένα νόμο-πλαίσιο που προωθεί το «όραμα» της Γιαννάκου και καταλύει τη δημοκρατία στα πανεπιστήμια, καταργεί το άσυλο, διαγράφει φοιτητές, διαλύει τα πτυχία. Το εκπαιδευτικό κίνημα, και αυτή τη φορά, δίνει δυναμικά το παρόν.
Τι θα σημαίνει όμως το φοιτητικό κίνημα να καταφέρει να ανατρέψει το νόμο?
Σημαίνει ότι ένα κίνημα μαχητικό, αποφασιστικό, μαζικό μπορεί να ανατρέπει νόμους άδικους και αυταρχικούς που καταστρέφουν κεκτημένα αιώνων, ειδικά όταν αυτός ο νόμος ψηφίζεται πραξικοπηματικά...
Κάτι τέτοιο θα δείξει το δρόμο σε άλλα πληττόμενα κομμάτια της κοινωνίας, ότι με μαχητικά και συλλογικά κινήματα, μπορούν να καταφέρουν μεγάλες νίκες και να δημιουργούν μόνοι τους ένα καλύτερο μέλλον για αυτούς και τα παιδιά τους, δημιουργώντας έτσι παραστάσεις νίκης στο σήμερα. Θα δουν έτσι οι εκάστοτε κυβερνήσεις ότι όταν προσπαθούν να περάσουν νόμους και μέτρα ενάντια στα συμφέροντα του λαού, θα ανατρέπονται.
Σήμερα κοντά στα 650 σχολεία τελούν υπό κατάληψη ενώ πάνω από 200 σχολές συνεχίζουν για 5η βδομάδα τις κινητοποιήσεις τους…

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕ ΑΝΥΠΑΚΟΗ...
...ΑΓΩΝΑΣ ΡΗΞΗ
ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ!!

Σύνοδο Πρυτάνεων 14/12/22, Νέα Ερυθραία

Προβολή ντοκιμαντέρ ΧΑΜΑΣ , Κάτω Πολυτεχνείο, τριήμερο 2022