Περί Παιδαγωγικών Ι ο λόγος...


Βρισκόμαστε λίγο καιρό πριν την εξεταστική, και όπως κάθε φορά τέτοια περίοδο, είναι εντονότερα από άλλες περιόδους τα φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας, αυταρχισμού, εντατικοποίησης και πειθάρχησης. Οι φοιτητές τρέχουν από μάθημα σε μάθημα και από εργαστήριο σε εργαστήριο έχοντας ήδη άγχος για την επερχόμενη εξεταστική. Κάτι τέτοιο, δίνει πάτημα για την εμφάνιση τέτοιων φαινόμενων από καθηγητές.

Είναι προφανές ότι θα έκαναν πολύ πιο εύκολη τη θέση των φοιτητών εργασίες με απαλλακτικό χαρακτήρα, καθώς κάτι τέτοιο οδηγεί σε αποσυμφόρηση της εξεταστικής περιόδου και αυτό είναι κάτι που αποτελεί πάγια θέση του φοιτητικού συλλόγου. Αντίθετα από αυτό όμως, πολλοί καθηγητές εκμεταλλευόμενοι την επιθυμία πολλών φοιτητών να περάσουν τα μαθήματα τους και μάλιστα με υψηλή βαθμολογία φτιάχνουν «προαιρετικά» εργαστήρια, εργασίες ή προόδους. Τις περισσότερες φορές αυτά καταλήγουν να γίνουν υποχρεωτικά καθώς αν κάποιος φοιτητής δεν τα παρακολουθήσει έχει ελάχιστες πιθανότητες να περάσει το αντίστοιχο μάθημα, με αποτέλεσμα οι φοιτητές να αναγκάζονται να τρέχουν συνεχώς για αυτό το μάθημα.

Με μεγάλη μας απορία διαβάσαμε την ανακοίνωση της καθηγήτριας του μαθήματος των Παιδαγωγικών 1, μάθημα του 2ου εξαμήνου. Στην εν λόγω ανακοίνωση, η καθηγήτρια κάνει λόγο για υποχρεωτική εργασία με μη απαλλακτικό όμως χαρακτήρα και γραπτή τελική εξέταση. Στη σχολή μας χρόνια τώρα κάτω από τη συνεχή πίεση του φοιτητικού μας συλλόγου όλες οι εργασίες που είχαν υποχρεωτική μορφή, ήταν και απαλλακτικές. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε την εμμονή της καθηγήτριας και για γραπτή τελική εξέταση στο μάθημα, όταν με την πραγματοποίηση και εξέταση της εργασίας οι φοιτητές εξετάζονται πάνω στην ύλη του μαθήματος. Ακόμα, μας δημιουργεί μεγάλη απορία την στιγμή που στο μάθημα των Παιδαγωγικών 2 η εργασία είχε απαλλακτική μορφή μέχρι πέρσι. Η ''καινοτομία'' των παιδαγωγικών 1 και 2 για τελική εξέταση μας βρίσκει άκρως αντίθετους.

Ένα δεύτερο ''στολίδι'' στην ανακοίνωση για τις ημέρες παρουσίασης των εργασιών είναι ότι μέσα σε αυτές είναι και αυτή των φοιτητικών εκλογών. Πιστεύουμε ότι η καθηγήτρια έκανε κάποιο μοιραίο λάθος, ας ελπίσουμε άθελα της, γιατί όπως όλοι γνωρίζουμε καμία εκπαιδευτική διαδικασία δεν πραγματοποιείται την ημέρα των φοιτητικών εκλογών, έτσι ώστε όλοι φοιτητές να μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία. Είναι σαφές ότι ο φοιτητικός σύλλογος δεν μπορεί να κάνει τα στραβά μάτια σε τέτοιες πρακτικές.


Τέτοια φαινόμενα εκ μέρους των καθηγητών δεν είναι σπάνια, ειδικά στις εξεταστικές περιόδους και ο σύλλογός μας τα έχει καταδικάσει και σπάσει στην πράξη πολλές φορές στο παρελθόν. Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης αυτών των φαινόμενων είναι η απεμπλοκή από τη διαδικασία της εξεταστικής με θέσπιση εναλλακτικών- απαλλακτικών μορφών εξέτασης.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΗ
ΠΡΟΤΑΣΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΓΩΝΩΝ


ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΑΥΡΙΟ ΣΤΙΣ 2ΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 26

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ!!

Σύνοδο Πρυτάνεων 14/12/22, Νέα Ερυθραία

Προβολή ντοκιμαντέρ ΧΑΜΑΣ , Κάτω Πολυτεχνείο, τριήμερο 2022