Τι τρελά μου ζητάς...Περί Θερμοδυναμικής 1

Οι νέες συνθήκες οι οποίες επικρατούν με την πανδημία του κορονοϊού εγείρουν σιγά σιγά σε όλους ερωτήματα σε σχέση με το τί θα γίνει με το εξάμηνο, πώς μπορούν να αναπληρωθούν τα μαθήματα και τα εργαστήρια, τί θα γίνει με την εξεταστική και ούτω καθεξής. Σε αυτή την κατάσταση που τα περισσότερα μαθήματα στις σχολές γίνονται ηλεκτρονικά, ακούγαμε πρωτοβουλίες των καθηγητών σε άλλες σχολές σε σχέση με ηλεκτρονικά εργαστήρια. Να που ήρθε και σε εμάς, και συγκεκριμένα οι κύριοι υπεύθυνοι του μαθήματος της Θερμοδυναμικής Ι, Μαγουλάς και Βουτσάς, πήραν την επιλογή να πραγματοποιήσουν το εργαστήριο του μαθήματος ηλεκτρονικά. Και ας τα πάρουμε ένα-ένα…
Για αρχή, θυμόμαστε τα προβλήματα που δημιουργούνταν τα προηγούμενα 2 χρόνια, αφού αποφασίστηκε με το «έτσι θέλω» από τους υπεύθυνους καθηγητές ο υποχρεωτικός του χαρακτήρας. Συγκεκριμένα, μιλώντας για αυτό το «εργαστήριο», στην πραγματικότητα μιλάμε για 45λεπτη παράδοση διαφανειών και πολύωρες εργασίες. Αφενός, δεν καταλαβαίνουμε την υποχρεωτική παρακολούθηση εφόσον δεν αποτελεί εργαστήριο με την έννοια της φυσικής παρουσίας του φοιτητή, του πειράματος κλπ. Αφ’ ετέρου, ο κόπος που καταβάλλει ο φοιτητής για τις εργασίες σε καμία περίπτωση δεν αντιστοιχεί στο κατά πόσο τον βοηθάει να περάσει το ίδιο το μάθημα. Πάνω σε αυτή τη βάση, τον προηγούμενο καιρό ο Φοιτητικός μας Σύλλογος μέσα από τις αποφάσεις του έχει πραγματοποιήσει μια σειρά κινητοποιήσεων με κύριο αίτημα την επαναφορά του προαιρετικού χαρακτήρα του εργαστηρίου. Ωστόσο, ο κοσμήτορας κ. Μαγουλάς ήταν ανένδοτος με κύριο επιχείρημά του το ότι εκείνος «ξέρει καλύτερα», πράγμα που μας προκαλεί πραγματικά γέλια, εφόσον βάσει όσων μας είχε πει υποστήριζε επίμονα ότι χρειάζεται το 1/5 του χρόνου που πραγματικά απαιτείται για τη διεξαγωγή των εργασιών από πλευράς φοιτητών.
Γυρνώντας στο τώρα, το πήγε ένα βήμα παραπέρα ανακοινώνοντας ότι το εργαστήριο θα γίνει ηλεκτρονικά. Είτε ο κ. Μαγουλάς αγνοεί τις προβληματικές αυτής της διαδικασίας, είτε αδιαφορεί για το σύνολο των φοιτητών, και μάλλον ισχύει το δεύτερο. Ας δούμε λοιπόν τις προβληματικές. Σίγουρα μέσω των τηλεμαθημάτων δεν εξασφαλίζεται η καθολική πρόσβαση των φοιτητών σε αυτά. Αυτό συμβαίνει καθώς είτε δεν έχουν όλοι οι φοιτητές τα μέσα για την πρόσβασή τους σε αυτά τα μαθήματα, είτε η κατάσταση στο σπίτι πλέον δημιουργεί δυσκολίες (καθώς όλα τα μέλη της οικογένειας μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν κάποιου είδους τηλεδιάσκεψη, π.χ. εργασία ή σχολείο), είτε το ίδιο το σύστημα καθιστά αδύνατη τη συμμετοχή ακόμα και όλων όσων έχουν τα μέσα. Γι’ αυτό δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν υποχρεωτικές παρακολουθήσεις στα ηλεκτρονικά μαθήματα, αλλά ούτε και να παραμείνει ο υποχρεωτικός χαρακτήρας των εργασιών, πόσο μάλλον υπό αυτές τις συνθήκες που δεν υπάρχει αμφιβολία ότι δεν εξασφαλίζεται η ίση πρόσβαση όλων των φοιτητών.
Μελετώντας όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του μαθήματος της Θερμοδυναμικής Ι και ως εκ τούτου του «εργαστηρίου» του, από τότε που έγινε υποχρεωτικό μέχρι και τώρα που παραμένει ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες, μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε το εξής: Μάλλον δεν υπάρχει ως έχει έτσι ώστε να πάρουμε τα απαραίτητα εφόδια, αλλά για να επιβαρύνει την καθημερινότητά μας και να προσθέσει παραπάνω φίλτρα για να περάσουμε το μάθημα. Επομένως, είναι πιο αναγκαίο από ποτέ να επανέλθει ο προαιρετικός χαρακτήρας του «εργαστηρίου» και των εργασιών του λειτουργώντας ως μπόνους για όσους φοιτητές επιλέξουν να κάνουν κάποιες ή όλες τις εργασίες αντίστοιχα. Με αυτόν τον τρόπο, στη δύσκολη συγκυρία που διανύουμε αλλά και ως την τελική εξέταση του μαθήματος θα έχει διασφαλιστεί ότι όλοι οι φοιτητές θα εξεταστούν με ισότιμους όρους στο μάθημα, κάτι που είναι πάγια διεκδίκηση του Φοιτητικού μας Συλλόγου. Βέβαια, αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα λεγόμενα του κ. Μαγουλά ο οποίος σε κινητοποίηση του Φοιτητικού Συλλόγου «μας άφησε άφωνους» υποστηρίζοντας ότι «η σχολή δεν είναι για όλους τους φοιτητές». Μας δημιουργούνται, λοιπόν, ερωτήματα για το κατά πόσο όσοι υποστηρίζουν αυτόν και παρόμοιους ισχυρισμούς ενδιαφέρονται για το σύνολο των φοιτητών και στη συγκεκριμένη περίπτωση για τους φοιτητές που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στα διαδικτυακά μαθήματα. Είναι, λοιπόν, απορίας άξιο το αν πάνω σε αυτή τη λογική θα μας μιλήσουν για μονιμοποίηση των ηλεκτρονικών μαθημάτων ακόμα και σε περιόδους καταλήψεων.
Μπορεί η σχολή να είναι κλειστή, όμως κρίνεται απαραίτητο να βρισκόμαστε σε εγρήγορση. Σε αυτή την κατάσταση που είναι αδιαμφισβήτητες οι δυσκολίες που δημιουργούνται τόσο όσον αφορά τις σπουδές όσο και την ευρύτερα την καθημερινή ζωή των φοιτητών, δεν μπορούμε να κάνουμε βήμα πίσω από το αίτημα περί ίσων ευκαιριών των φοιτητών απέναντι στις σπουδές τους. Ο Φοιτητικός μας Σύλλογος είναι αυτός που θα διαμορφώσει τους ρυθμούς σπουδών που θέλει βάσει των αναγκών του, κόντρα σε όσους θέλουν να εντατικοποιήσουν την καθημερινότητά μας.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
  • Καμία υποχρεωτική παρακολούθηση ηλεκτρονικού μαθήματος και εργαστηρίου.
  • Καμία υποχρεωτική εργασία.
  • Κανένας αποκλεισμός φοιτητή από τις παρακολουθήσεις, ανάρτηση όλων των σημειώσεων και των διαλέξεων.
  • Καμία μεταφορά μαθήματος σε επόμενο έτος, μείωση της ύλης.
  • Κανένα χαμένο εξάμηνο, καμία χαμένη εξεταστική.Καμία επιβάρυνση στις πλάτες των φοιτητών.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ!!

Σύνοδο Πρυτάνεων 14/12/22, Νέα Ερυθραία

Προβολή ντοκιμαντέρ ΧΑΜΑΣ , Κάτω Πολυτεχνείο, τριήμερο 2022