Περί Θερμοδυναμικής Ι (2ος γύρος..)


Δεδομένων των συνθηκών διανύουμε πρωτοφανείς καταστάσεις και περιορισμούς, καθώς τα μέτρα που έχουν παρθεί από την κυβέρνηση εξακολουθούν να κάνουν λαό και νεολαία να επωμίζονται όλο το βάρος στις πλάτες τους. “Κάθε άτομο έχει την ευθύνη του μπροστά στις επιλογές της κυβέρνησης, η οποία δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της περί κάλυψης των ελλείψεων στο δημόσιο σύστημα υγείας” - αυτό εν ολίγοις λέει στο λαό η κυβέρνηση, με τις πολιτικές όλων των προηγούμενων χρόνων να τον έχουν εξαθλιώσει και να έχουν τσακίσει το σύστημα υγείας. Τη στιγμή που η κυβέρνηση δίνει εντολή να “μείνουμε σπίτι”,  στα γραφεία του Υπουργείου Παιδείας “μαγειρεύει” νομοσχέδια που χτυπάνε την ίδια μας την καθημερινότητα και διαλύουν τα πτυχία μας, και επιτίθενται συνολικά στο χώρο της εκπαίδευσης. Μέσα σε όλο αυτό το πλαίσιο οι φοιτητές αγωνιούν για την έκβαση του εξαμήνου και της εξεταστικής, καθώς και τρέχουν με όλες αυτές τις προβληματικές που υπάρχουν να ανταποκριθούν στον υπέρογκο φόρτο εργασιών από το σπίτι. Αυτό το κλίμα έρχονται οι καθηγητές Μαγουλάς και Βουτσάς να το επιβαρύνουν, πράγμα που αποδεικνύεται και από το πώς επιδιώκουν να διεξαχθεί το μάθημα της Θερμοδυναμικής Ι και του “σχετικού” εργαστηρίου.

Συγκεκριμένα, σε πρόσφατο κείμενο αναφέραμε τις προβληματικές όσον αφορά το εργαστήριο του μαθήματος Θερμοδυναμική Ι. Πρόκειται για ένα εργαστήριο που τα τελευταία δύο χρόνια έχασε τον βοηθητικό του χαρακτήρα στο να περάσουν οι φοιτητές το μάθημα. Σε αυτό πραγματοποιείται μία 45λεπτη παρουσίαση διαφανειών, το περιεχόμενο των οποίων δε σχετίζεται άμεσα με το αντικείμενο του μαθήματος. Για το εργαστήριο αυτό οι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να ασχοληθούν με μία εξαιρετικά χρονοβόρα εργασία και να την παραδώσουν σε διάστημα δύο εβδομάδων. Σε προηγούμενα εξάμηνα, όπου βρισκόμασταν υπό συνθήκες ανοιχτών σχολών, η διορία αυτή αποτελούσε ήδη πρόβλημα, καθώς σε ένα ήδη επιβαρυμένο εξάμηνο οι φοιτητές έπρεπε να ανταπεξέλθουν και σε αυτήν την υπέρογκη εργασία. Η διορία αυτή σε συνδυασμό με τις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε τώρα αυξάνει τη δυσκολία πραγματοποίησης των εργασιών του μαθήματος, καθώς υπάρχουν αρκετοί φοιτητές που δεν έχουν τη δυνατότητα να τις βγάλουν εις πέρας για λόγους όπως έλλειψη των μέσων πραγματοποίησης (πχ υπολογιστές) ή χρησιμοποίηση των μέσων αυτών από άλλα μέλη της οικογένειας, επομένως αυτομάτως αποκλείονται από το μάθημα.

Σε προηγούμενη προσπάθεια των φοιτητών να παρέμβουν στο μάθημα για το εν λόγω ζήτημα, ο κοσμήτορας της σχολής και υπεύθυνος του μαθήματος Μαγουλάς, ενώ προσπαθούσε να αποφύγει συνεχώς τη συζήτηση, έδειξε περιφρόνηση στο πρόσωπο των φοιτητών. Με τα πολλά, καταφέραμε να δεσμευτεί ότι δε θα παίρνει παρουσίες στο “ηλεκτρονικό εργαστήριο”, ενώ χαρακτήριζε συνεχώς ανούσια τη συζήτηση για τις υποχρεωτικές εργασίες του μαθήματος.  Φαίνεται ο Μαγουλάς φυσικά να ιεραρχεί πιο ψηλά το “κύρος” (για το καλό του τομέα του) που θα έχει το μάθημά του με τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του εργαστηρίου και των πολύωρων εργασιών που αποφάσισε να επιβάλλει στους φοιτητές δύο χρόνια πριν με το που έγινε και κοσμήτορας της σχολής. Και εκείνος αρθρώνει τις ίδιες λέξεις με την κυβέρνηση όλως τυχαίως, κάνοντας λόγο για την “ατομική ευθύνη”, την αποκλειστική ενασχόληση των φοιτητών με τα  μαθήματα γιατί μόνο έτσι θα βρούμε δουλειά και ούτω καθεξής, συμπληρώνοντας προηγούμενα λεγόμενά του στο μάθημα περί ευθύνης των αποφοίτων όσον αφορά την ανεργία.

Σε προηγούμενή του κινητοποίηση ο Φοιτητικός μας Σύλλογος ενώ εξέφρασε το αίτημα του για επαναφορά του εργαστηρίου σε προαιρετικό χαρακτήρα, αντιμετώπισε μια παρόμοια στάση αδιαφορίας από τους διδάσκοντες του μαθήματος Μαγουλά και Βουτσά. Ειδικότερα, ο Μαγουλάς υποστήριζε ότι το εργαστήριο είναι σημαντικό και η εργασία πολύ σύντομη, ενώ στην πραγματικότητα, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, δε σχετίζεται άμεσα με την ύλη του μαθήματος και πρόκειται για μια υπέρογκη και χρονοβόρα εργασία σε σχεδόν ανεξήγητο βαθμό, που εντατικοποιεί ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα των φοιτητών, εισάγοντας περισσότερα φίλτρα ώστε να περάσουν το μάθημα. Σε συνδυασμό με τις παραπάνω καταστάσεις, ο Βουτσάς αδιαφορεί πλήρως για το αναφερόμενο ζήτημα υιοθετώντας προφανώς τελικά τη στάση του Μαγουλά. Πρόσφατα, μάλιστα ο Βουτσάς σκεφτόταν να μην αναρτά τις διαφάνειες από τη διάλεξη του μαθήματος υπό αυτές τις συνθήκες καθώς όλοι οι φοιτητές πρέπει να μπαίνουν στο μάθημα. Δε νομίζουμε ότι οι Μαγουλάς και Βουτσάς δεν έχουν εικόνα της κατάστασης στην οποία έχουν επέλθει λαός και νεολαία και των δυσκολιών που έχουν να αντιμετωπίσουν, όποτε πιθανά υιοθετούν τη λογική του “νίπτω τας χείρας μου και μάλιστα πολύ σχολαστικά”. 

Ουκ ολίγες φορές και οι δύο αποδεικνύουν ότι κύριο μέλημά τους σε καμία περίπτωση δεν είναι η εκπαιδευτική διαδικασία και οι φοιτητές όπως λένε συνεχώς, των οποίων τις αποφάσεις γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια. Αντιθέτως κοιτάνε μόνο να εντατικοποιούν όλο και περισσότερο την καθημερινότητά τους βάζοντας επιπλέον φίλτρα ποσόστωσης που εν τέλει καταλήγουν να λειτουργούν “μείον” στο βαθμό και ταυτόχρονα δυσκολεύουν τους φοιτητές στο πώς θα περάσουν το μάθημα. Υποχρεωτικές εργασίες που καταλήγουν όχι μόνο να μη βοηθούν τους φοιτητές να περάσουν το μάθημα, αλλά αντιθέτως αποκλείουν φοιτητές με αυτόν τον τρόπο ακόμα και από την εξεταστική.

Μαζί με τα παραπάνω βλέπουμε κι άλλες αυθαιρεσίες των καθηγητών στη σχολή μας, που είτε παίρνουν την επιλογή να μην ανεβάζουν τις διαλέξεις και το υλικό των μαθημάτων, είτε παίρνουν παρουσίες στα μαθήματα, είτε κρατούν υποχρεωτικές εργασίες με ασφυκτικά πλαίσια προθεσμιών, είτε παίρνουν παρουσίες στα ηλεκτρονικά μαθήματα και ούτω καθεξής. Από αυτές τις πρωτοβουλίες φυσικά δε λείπει η προσπάθεια την ώρα του μαθήματος να μας “πείσουν” με κάθε τρόπο ότι το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ασχοληθούμε με τα μαθήματα και τους βαθμούς μας ώστε να οδηγηθούμε στην εύρεση εργασίας μετά το πτυχίο. Τα παραπάνω δεν αποτελούν το μόνο παράδειγμα στη σχολή μας όπου σε αυτήν την κατάσταση οι καθηγητές βρίσκουν την ευκαιρία να αυθαιρετούν όλο και περισσότερο. Δεν είναι το μόνο παράδειγμα όπου για ακόμα μία φορά αποδεικνύεται πως το καθηγητικό στρώμα βρίσκεται απέναντι στους φοιτητές και τα συμφέροντά τους, προσπαθώντας να διαμορφώσουν τα μαθήματα με τέτοιον τρόπο ώστε εν τέλει να πέφτει όλο και μεγαλύτερο βάρος στις πλάτες μας. Δεν είναι το μόνο παράδειγμα που φορτώνονται φίλτρα συνεχώς στα μαθήματα δυσκολεύοντας το πως θα τα περάσουν οι φοιτητές. Δεν είναι επίσης το μόνο παράδειγμα που μας παρουσιάζεται ο ατομικός δρόμος ως η λύση των προβλημάτων μας, πηγαίνοντας βέβαια ένα βήμα παρακάτω τις επιδιώξεις την κυβέρνησης που την ίδια στιγμή φέρνει νομοσχέδιο στο οποίο μαθητές-φοιτητές δεν μπορούν να απαντήσουν συλλογικά στο πεδίο του δρόμου με τον τρόπο που έχει φέρει νίκες στους αγώνες τους τα προηγούμενα χρόνια.

Παρ’ όλη τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, ο Φοιτητικός μας Σύλλογος εξακολουθεί να είναι σε εγρήγορση, υπερασπιζόμενος τα ενιαία συμφέροντα των φοιτητών. Η μόνη απάντηση που πρέπει να δώσουμε είναι να παλέψουμε από κοινού απέναντι στο νομοσχέδιο, απέναντι στη διάλυση των πτυχίων μας, απέναντι στον οποιονδήποτε στη σχολή χέρι-χέρι με υπουργείο και κυβέρνηση επιδιώκει να διαμορφώσει μια ασφυκτική καθημερινότητα για εμάς και μία διαλυμένη προοπτική. Κόντρα στην καταπάτηση των συμφερόντων μας στις εκάστοτε συγκυρίες στεκόμαστε απέναντι στη λογική που προσπαθούν να μας επιβάλλουν. Θα μας βρουν μπροστά τους!


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

·         Επέκταση της διορίας των εργασιών μέχρι το τέλος του εξαμήνου
·         Καμία υποχρεωτική εργασία - Κανένα φίλτρο ποσόστωσης που αποκλείει φοιτητές από τις εξεταστικές
·         Επαναφορά του προαιρετικού χαρακτήρα του εργαστηρίου
·         Κανένας αποκλεισμός φοιτητή από τις παρακολουθήσεις, ανάρτηση όλων των διαλέξεων και του υπόλοιπου υλικού του μαθήματος
·         Καμία χαμένη εξεταστική, κανένα χαμένο εξάμηνο
·         Καμία επιβάρυνση στις πλάτες των φοιτητών


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ!!

Σύνοδο Πρυτάνεων 14/12/22, Νέα Ερυθραία

Προβολή ντοκιμαντέρ ΧΑΜΑΣ , Κάτω Πολυτεχνείο, τριήμερο 2022